Hadis o stepenima vjere: Islam, Iman, Ihsan (Džibrilov hadis)

  


Od Omera b. el-Hattaba, radijallahu anuhu, prenosi se da je rekao:


„Dok smo jednog dana sjedili kod Allahovog Poslanika iznenada je došao čovjek veoma bijele odjeće i izrazito crne kose, na kojem se nisu vidjeli tragovi putovanja, niti ga je iko od nas poznavao. Čovjek sjede kod Allahovog Poslanika, prislonivši svoja koljena do njegovih, stavi svoje dlanove na njegova stegna i upita:  


”O Muhammede, obavijesti me o *islamu*?” Poslanik odgovori: “Islam je da svjedočiš da nema istinskog božanstva dostojnog obožavanja osim Allaha i da je Muhammed Allahov poslanik, da uspostavljaš namaz, da izdvajaš zekat, da postiš ramazan i da obaviš hadždž ako si to u mogućnosti da učiniš.”. Čovjek reče: “Istinu si kazao.” Začudismo se ovom čovjeku, pita i potvrđuje istinitost njegovog odgovora. 


Čovjek ponovo upita: “Obavijesti me o *imanu*?” Poslanik reče: “Da vjeruješ u Allaha, Njegove meleke, Njegove knjige, Njegove Poslanike, Sudnji dan i da vjeruješ u odredbu (kader), dobru i lošu.” Čovjek reče: “Istinu si kazao.” Zatim ponovo upita: “Obavijesti me o *ihsanu*?” Poslanik reče: “Da obožavaš Allaha kao da ga vidiš, jer ako ti Njega ne vidiš On tebe vidi.” 


Čovjek upita: “Obavijesti me o Sudnjem danu?” – Poslanik odgovori: “O njemu upitani ne zna ništa više od onoga koji pita.” Čovjek upita: “Obavijesti me o njegovim predznacima?” – Poslanik odgovori: “Kada robinja rodi sebi gospodaricu, i da vidiš bosonoge, gole i siromašne čobane kako se nadmeću u gradnji visokih građevina.” Tada je onaj čovjek ustao i otišao, a Poslanik me nakon nekog vremena upitao: “O Omere, znaš li ko je bio ovaj čovjek?” – Rekao sam: “Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju.” Rekao je: “Ovo je Džibril, došao je da vas poduči vašoj vjeri.”“ 


(Hadis bilježi: Muslim,8)



Comments

Popular Posts